Kategorie osób |
Czas przechowywania danych |
Klienci i kontrahenci |
5 lat po roku zakończenia umowy, a w przypadku dochodzenia roszczeń do czasu ich zaspokojenia lub przedawnienia czasu nawiązania współpracy i zawarcia umowy (od tego momentu dane są przetwarzane jak dane klienta). W przypadku nie nawiązania współpracy dane będą niezwłocznie usuwane, chyba że ich przechowywanie będzie miało uzasadnienie w obronie przed roszczeniami, wówczas do czasu przedawnienia tych roszczeń. |
Pełnomocnicy klientów / wnioskodawców / kontrahentów |
Przez czas obowiązywania pełnomocnictwa, w zakresie niezbędnym do wykonania obowiązków prawnych – przez okres wynikający z tych przepisów a w przypadku dochodzenia roszczeń do czasu ich zaspokojenia lub przedawnienia |
Potencjalni klienci |
Do czasu nawiązania współpracy i zawarcia umowy (od tego momentu dane są przetwarzane jak dane klienta). W przypadku nie nawiązania współpracy dane będą niezwłocznie usuwane, chyba że ich przechowywanie będzie miało uzasadnienie w obronie przed roszczeniami, wówczas do czasu przedawnienia tych roszczeń. |
Odbiorcy treści marketingowych |
Do czasu zaprzestania przekazywania informacji marketingowych, zgłoszenia sprzeciwu na takie działanie lub wycofania zgody. |
Osoby działające w imieniu klientów i kontrahentów |
Dane wskazane w umowach do 5 lat po roku zakończenia umowy. Dane związane z prowadzoną korespondencją przez okres …. lat po otrzymaniu wiadomości. W przypadku powstania roszczeń związanych z działaniem w imieniu klienta lub kontrahenta, do czasu ich zaspokojenia lub przedawnienia. |